Com ajudar els menors a fer front al ciberassetjament

adolescent davant d'una pantalla

Què pots fer com a pare si el teu fill està patint ciberassetjament?

• Reacciona amb calma; és bo que l’escoltis, el tranquil·litzis i li donis suport.

• Dóna-li ajut i afecte perquè recuperi l’autoestima i la confiança en si mateix.

• Si és el cas, defuig d’entrada renyar-lo pel mal ús que ha fet d’Internet o del mòbil. Probablement, estarà molt afectat i necessitarà el teu suport. Més endavant podràs incidir en les recomanacions sobre l’ús del mòbil i de l’ordinador.

• Planifica i executa conjuntament les accions.

• Disminueix la freqüència i la intensitat de l’ús d’Internet i del mòbil. Si ho creus oportú, fes-ne una privació temporal.

• Potencia la seguretat:

• Canvia amb el teu fill l’adreça i contrasenya del correu electrònic.

• Bloqueja l’antic correu i no difonguis la nova adreça.

• Bloqueja les trucades entrants de determinats números telefònics.

• En cas que conegueu l’agressor, insisteix perquè el teu fill no prengui represàlies i evita enfrontar-te amb ell o amb els seus pares.

• És molt important que demanis una entrevista amb el tutor del centre, informar-lo de la situació i fer-ne el seguiment.

• Valora també la possibilitat que el teu fill rebi ajut psicològic que l’ajudi a superar aquesta situació.

• En el cas que la situació sigui molt greu, guarda proves, com ara els sms, missatges, mails, rebuts, etc.

Podeu llegir més informació punxant aquest enllaç:

Font: Generalitat de Catalunya