Consells per a estudiar durant l'estiu

Et passem alguns consells que t’ajudaran a organitzar-te per a poder estudiar i gaudir de l’estiu.

Hora d’estudiar

• Marca’t una rutina i respecta-la. Es rendeix més estudiant pel matí, després d’esmorzar, per tant t’aconsellem que comencis entre les 9 i les 10.

• Per mantenir un bon ritme i tenir resultats, planifica entre 2 i 3 hores diàries, depenent de la quantitat de matèria que tinguis per treballar. Amb dues hores mantingudes diàriament, es pot fer molta feina.

• Recorda que has de dormir i descansar suficientment. Respecta l’hora d’anar a dormir.

Tria un lloc tranquil i còmode per estudiar

• Preferiblement un lloc fix. Pensa que ha de tenir prou ventilació per no passar massa calor. Posa’t roba còmoda i estigues en un lloc amb bona llum. T’aconsellem que no estudïis en pijama, vesteix-te i arregla’t per començar el dia com si haguessis d’anar a classe. Així després d’estudiar ja estaràs a punt per fer el que vulguis!

• Considera si vols anar a la biblioteca on l’ambient d’estudi et pugui ajudar a concentrar-te i motivar-te. A més, si fa molta calor, agrairàs l’aire condicionat.

Organitza el teu temps. Fes un horari realista i….compleix-lo

• És important que els teus esforços siguin continuats. Reserva un temps per a cada matèria. Deixa el teu horari escrit i respecta’l. D’aquesta manera t’asseguraràs que ni et cremes ni et quedes curt i que totes les tasques avancen al mateix ritme.

• En cas que després d’una setmana vegis que no et va bé, afegeix modificacions a l’horari. I respecta’l novament.

• Si pots, complementa les activitats amb recursos didàctics interactius i experiències pràctiques que aportin un component lúdic i amè a l'estudi.

• Si et fas una llista de tasques en iniciar cada sessió, quan acabis marca aquelles que has completat satisfactòriament. T’ajudarà a veure com progresses i també podràs avaluar quines parts de la matèria encara van coixejant.

Segueix una rutina en les sessions d’estudi

• Comença per les àrees o temes que tinguin una dificultad mitjana, després ataca allò més difícil i acaba amb el més fàcil. D’aquesta manera modules el ritme d’esforç.

• Cada hora para un màxim de 5 minuts per beure una mica d’aigua, estirar les cames o aclarir-te una mica. Però no facis pauses massa llargues perquè perderàs la concentració i no aprofitaràs el temps.

Tingues a mà tot el material i evita les distraccions

• No et posis excuses per haver d’aixecar-te i interrompre la teva feina contínuament. Si no necessites l’ordinador per fer feina, apaga’l. Igual que apaga els altres dispositiu que et puguin representar interferències (mòbil, no tinguis a mà ni engegades la ràdio, televisió, consola…)

• Aquesta és la teva estona dedicada a estudiar. Ja tindràs temps després per sortir i fer el que et vingui de gust.

• Demana a amics i família que no t’interrompin mentre estudies i treballes.

En acabar cada sessió, repassa què has fet

• Quan acabis la sessió d’estudi, dedica uns 15 o 20 minuts a repassar tot el que has vist, tractant de recordar l’esquema del que has estudiat…etc.

• Si agafes aquest hàbit, també t’anirà bé de cares als exàmens, per tenir el costum de fer un repàs final.

… ep! Recorda que és estiu!

• Si comences el dia estudiant, encara et queden moltes hores al llarg del dia per a poder sortir i passar-ho bé! Reserva’t la tarda dels dissabtes i tot el diumenge per desconnectar completament.

• I sobretot, molts d’ànims! No et rendeixis!