• Foto del escritorAula Repàs Escolar

Decàleg per a pares i mares en la tasca d'educar

1. Som un model positiu per al nostre fill, per als altres i per a nosaltres mateixos.

2. Pare i mare procurem compartir els mateixos criteris respecte a l'educació del nostre fill i mostrar coherència entre què diem i què fem.

3. Eduquem el nostres fill perquè sigui responsable de les seves accions.

4. Ajudem el nostre fill a prendre decisions a curt termini i a llarg termini, a aprendre dels errors i a acceptar, sense reserves, les seves equivocacions, limitacions i frustracions.

5. Ens interessem per les relacions que el nostre fill té amb els seus companys i companyes i amb els adults amb qui està en contacte.

6. Procurem trobar el moment oportú per parlar amb els nostres fills i per escoltar-los, mantenint una actitud comprensiva i positiva, però també ferma i amb criteris clars.

7. Ens assegurem que el nostre fill surti de casa ben esmorzat i s'endugui un petit entrepà a l'escola.

8. Procurem que el nostre fill dormi les hores necessàries per a la seva edat i establim l'hora d'anar a dormir i de llevar-se.

9. Procurem que el nostre fill participi en activitats de lleure i compromís cívic.

10. Coneixem allò que el nostre fill veu a la televisió i a Internet i, si cal, l'orientem.

Font: Generalitat de Catalunya