• Foto del escritorAula Repàs Escolar

Llibres de divulgació infantils per despertar l’interès dels nens per les matemàtiques

Si esteu fent a última hora la llista als reis i els vostres fills avorreixen les mates, des de Boolino ens fan unes propostes de lectura interessants. Les matemàtiques són una matèria que pot resultar frustrant per a alguns nens, i que si se’ls s’embussa, poden arribar a detestar. Abans d’arribar a aquest punt ( i de tractar d’embotir-les per obligació i amb calçador ), els experts de boolino, plataforma social de foment de la lectura infantil, conviden a provar amb els llibres de divulgació infantils, eines per apropar diferents matèries als nens sense imposicions i tractades de manera vistosa i divertida.

Segons explica Sven Huber, soci fundador de boolino, “els llibres de coneixements satisfan moltes curiositats dels nens i no només són útils quan hi ha alguna àrea que se’ls resisteix o els frustra. Suposen una alternativa divertida que estimula les seves ganes d’aprendre i els nens poden acabar agafant-li el gust a enfrontar diferents matèries a través d’aquest tipus de llibres.

Perquè si alguna cosa es pot afirmar és que com més es diverteixen, més aprenen. Així, boolino recomana títols com Què divertit és sumar! i Què divertit és restar! de Colin Hawkins, il·lustrat per Cristian Turdera i editat per MacMillan. Per a nens a partir de 3 anys, mostren una sèrie d’animals, en el cas de les sumes, i de monstres divertidíssims en el cas de les restes, en diferents accions.

Per a nens més grans, a partir de 7 anys, boolino recomana Els trucs de les fraccions d’Anna Cerasoli, il·lustrat per Ilaria Faccioli i editat per Maeva Young. L’autora, una professora de matemàtiques a la qual se li resistien de petita, va decidir emprendre l’àrdua i gratificant tasca d’explicar i ensenyar matemàtiques des d’un enfocament divertit i pràctic perquè els seus alumnes no desistissin ni frustressin amb la matèria. Un llibre amb un enfocament molt intel·ligent que no només ensenya matemàtiques sinó que tracta de promoure que el lector no es desanimi si alguna cosa no li surt i que no tiri la tovallola davant d’un problema complicat. A més, està narrat a través de la veu d’un nen perquè els lectors s’identifiquin amb les seves preocupacions i els seus problemes.

boolino també recomana, però per a nens a partir de 9 anys, un títol de SM, Matemàtica Ment, del Dr Mike Goldsmith, Branka Surla i il·lustrat per Seb Burnet. Un gran atles de les matemàtiques amb moltíssima informació presentada en forma d’endevinalles, jocs o curiositats amb il·lustracions juvenils i molt divertides que acompanyen i complementen la informació. Un llibre fantàstic per a qualsevol nen amant o no de les matemàtiques. És el tipus de llibre al qual acudiran una i altra vegada per descobrir curiositats i amb el qual aprendran des de les formes impossibles que exploren les matemàtiques, la geometria, diferents fenòmens naturals, història de les matemàtiques.

En definitiva, una interessant selecció de títols que han elaborat des de boolino perquè els nens i nenes es portin una mica millor els números.