Estudiar amb motivació

La motivació per estudiar i les tècniques d’estudi poden donar com a resultat que un estudiant superi els seus estudis any rere any, encara que no tingui una gran intel·ligència.

I és que algunes investigacions demostren que la intel·ligència i les facultats especials només determinen el 50-60% de l’èxit en els estudis. En el percentatge restant, s’inclou l’esforç i els mètodes d’estudi que empri l’alumne.

A més, l’agilitat mental d’un estudiant pot estar condicionada per la seva motivació més que per les seves capacitats mentals. I l’aplicació d’unes bones tècniques d’estudi que li permetin corregir alguns dels seus mals hàbits pot millorar el seu rendiment acadèmic substancialment i enfortir estímuls molt potents que el portin a triomfar allà on abans fallava.

No es tracta de fer servir tècniques de memorització ni de lectura ràpida, sinó que cal seguir un mètode més ampli que ajudi a explorar múltiples facetes de l’estudi i de l’estudiant, la seva autoestima, els seus hàbits, etc. De fet, hi ha alumnes que ni tan sols subratllen els seus llibres o els seus apunts; d’altres mantenen hàbits alimentaris o de son molt negatius ... Però, en general, darrere d’un mal estudiant hi ha diversos factors que expliquen el seu baix rendiment.