I'am the one how knocks ...

Científics que es veuen eclipsats per sèries de televisió: Werner Heisenberg.

Avui us volem convidar a fer un experiment. Cerqueu imatges de Heisenberg a Google... sorpresos? Nosaltres sí. Ens esperàvem trobar les imatges de Werner Heisenberg, físic alemany que amb només 31 anys va ser guardonat amb el Premi Nobel de Física pels seus treballs sobre mecànica quàntica.

I en canvi, ens trobem les imatges del conegudíssim Walter White - protagonitzat per Bryan Cranston - de la sèrie Breaking Bad.

Walter White

Walter White (Bryan Cranston) és un professor de química de 50 anys. Li van diagnosticar càncer de pulmó terminal, fet que va provocar que canviés dràsticament la seva manera de pensar. Entossudit a aconseguir diners per a la seva família i amb el seu gran coneixement de química, Walt comença a produir i distribuir metamfetamina amb el sobrenom de Heisenberg.

Entre les seves frases cèlebres s'hi troba:

"No estoy en peligro Skyler, yo soy el peligro. Si llaman a la puerta de un hombre y le disparan, ¿Piensas que ese seré yo ? ¡No!, yo soy el que llama."

"I am not in danger, Skyler. I am the danger. A guy opens his door and gets shot and you think that of me? No!, I am the one who knocks."

Werner Heisenberg

Werner Karl Heisenberg (Würzburg, Alemanya,

1901 - Munic, Alemanya, 1976) fou un físic alemany guardonat l'any 1932 amb el Premi Nobel de Física pels seus treballs sobre mecànica quàntica.

L'any 1935, arran de la jubilació del seu mestre Sommerfeld, intentà reemplaçar-lo a com a professor a Munic. Però, els nazis volien eliminar tota teoria física "d'arrels jueves", en la qual són integrades la mecànica quàntica i la relativitat de Max Born i Albert Einstein, respectivament, i impediren el seu nomenament. A desgrat d'això, el 1938, Heisenberg acceptà de dirigir l'intent nazi per obtenir una arma atòmica. Durant molts anys, va subsistir el dubte sobre si aquest projecte va fracassar per imperícia de part dels seus integrants o perquè Heisenberg i els seus col·laboradors es van adonar del que Adolf Hitler podria haver fet amb una bomba atòmica. Només molts anys després, el 1995, es va saber que els càlculs alemanys estaven equivocats i que sempre van tenir la intenció de construir la bomba.

En honor seu, s'anomenà l'asteroide (13149) Heisenberg descobert el 4 de març de 1995 per

Freimut Börngen. Heisenberg morí l'1 de febrer de

1976 a la ciutat de Munic.

Font: Viquipèdia - Wikiquotes